Вітання з Днем Аліси (Аделаїди)

Свята Аделаїда (Аліса)
Свята Аделаїда


Значення імені Аліса

Нещодавно знайома запитала: “А для Аліси що небудь є?” Дочка Аліса (так – саме Аліса!) і дуже хотілося б її привітати…” Слід зауважити, що у православних святцях це ім’я не згадується, оскільки його запозичили із Західної Європи, тому було особливо цікаво заглибитись у дослідження шляхів поширення цього красивого жіночого імені. І ось трохи інформації про Алісу таки вдалося віднайти… Відомий український дослідник-мовознавець, етимолог Г.П.Півторак, який вивчає походження імені, стверджує, що ім’я Аліса поширилося в Російській імперії за часів реформатора Петра І, коли серед панівних верств населення стало модним відгороджуватися від простих людей західноєвропейськими іменами (див. Півторак Г. П. З історії власних імен). Це вважалося ознакою приналежності до вищих станів суспільства, особливо вишуканим стилем життя.

Загалом походження імені має декілька версій. Згідно з найпопулярнішою з них, це ім’я походить від короткої форми старофранцузького імені Аделаїда. Ім’я Аделаїда означає “шляхетна” (від німецьких коренів “adal” – “шляхетний” і “heid” – “стан”). Принесене в Англію, ім’я дещо змінилося і стало ім’ям Еліс. За іншою версією, походження імені Аліса пов’язано з ім’ям Елізабет, точніше з таким варіантом цього імені, як Еліна, Еліша. Також існує думка, що в основі імені Аліса лежить латинське слово “аліс”, що означає “крила”. Іменини Аліси у календарі, здебільшого, відповідають іменинам Аделаїди, а не Елізабет. Серед католицьких святих згадується блаженна Аліса ле Клерк, свята Аделаїда (Аліса) – ігуменя монастиря в Вілліху (960-1015) – і свята Аліса з Схарбек (нині Бельгія). Ім’я Аліса дещо нагадує нам як звучить українське ім’я Олеся, проте насправді ці імена зовсім різні.

*** 




 




Немає коментарів:

Дописати коментар